یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 5 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۳:۱۳:۴۲

افزایش ضریب بازیافت میادین غرب کارون تا ۲۵ درصد

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت از امکان‌پذیر بودن افزایش ضریب بازیافت میادین غرب کارون تا ۲۵ درصد خبر داد و گفت: کار مطالعه میدان آزادگان به صورت یکپارچه انجام خواهد شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از خبرگزاری فارس، نورالدین شهنازی‌زاده مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفتی ایران در حاشیه امضای تفاهم‌نامه مطالعات 3 میدان نفتی و گازی میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت انگلیسی هلندی شل در جمع خبرنگاران گفت: ضریب بازیافت فعلی از میادین نفتی غرب کارون 5.5 تا 6 درصد است اما می‌توان این ضریب بازیافت را به 25 درصد افزایش داد که دور از دسترس نیست.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این میادین بر روی لایه‌های نفتی فهلیان و سروک قرار گرفته است، گفت: ضریب بازیافت از هر یک از این لایه‌های نفتی متفاوت است به طوریکه از لایه نفتی فهلیان می‌توان نفت را با ضریب بازیافت 12 تا 14 درصد و از لایه نفتی سروک 5.5 تا 6 درصد برداشت کرد. شهنازی‌زاده با اشاره به اینکه ضریب بازیافت نفت در خاک عراق نیز از این میادین همان میزان است، گفت: اما عراقی‌ها در قالب طرح‌های زودهنگام کار تولید را زودتر از ایران انجام داده‌اند و می‌خواهند ضریب بازیافت را افزایش دهند. مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت با اشاره به میدان گازی کیش گفت: فاز اول از توسعه این میدان گازی را خودمان شروع کردیم و منتظر شرکت‌های خارجی نماندیم و فاز 2 و 3 را نیز به زودی شروع خواهیم کرد. 

وی تصریح کرد: کیفیت گاز میدان کیش خوب است و براساس مطالعات صورت گرفته گاز این میدان 70 TPM H2S دارد و توسعه این میدان و تولید گاز از آن سودآور خواهد بود. وی با اشاره به اینکه ما کار مطالعه از این میادین را به شرکت‌های بین‌المللی مختلف سپردیم تا پس از آن به بهترین جمع‌بندی برسیم، تصریح کرد: میدان آزادگان جنوبی قطعاً به مناقصه خواهد رفت اما میدان یادآوران براساس بهترین طرح مطالعه به شرکت خارجی واگذار می‌شود. وی خاطرنشان کرد: ما میدان آزادگان را به صورت یکپارچه دیده‌ایم و در مطالعه این میدان تقسیم‌بندی صورت نگرفت که انتظار داریم شرکت‌هایی که در این خصوص کار مطالعه را انجام می‌دهند بهترین نتیجه را به ما اعلام کنند.



  کد خبر : 2908
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :